Monday, December 23, 2013

Supplimen untuk kurus...

Wanita mana yang tak nak slim??? Bagi yang mempunyai bentuk badan yang slim, itu memang anugerah yang patut disyukuri. Bagi yang tidak, usahalah sehingga anda dapat apa yang anda idamkan. Saya sendiri masih berusaha untuk dapatkan shape badan yang sesuai. At least BMI yang ideal (bak kata orang sedap mata memandang) dan kesihatan yang baik. 

Masa Saya post gmbar dalam entri yang lepas (dalam suasana kabus tu), ada kawan whatssapp teruja nak kurus jugak. Bila dah bercerita panjang, dia tau mana silapnya masa amalkan produk Shaklee. Apa yang penting ialah konsisten dalam pengambilan produk ni. Kalau tak, sia-sia je usaha yang kita lakukan. Tak nak cakap panjang2...nanti ada yang bosan plak..

Saya nak share produk yang diamalkan untuk dapatkan hasil tersebut. Jeng...jeng...jeng... jawapannya ialah ESP...


Sebelum ni,Saya pernah amik produk untuk kuruskan badan tapi rasa seksa sikit berbanding esp. Amik esp tak perlu tolak makanan. Dengan kata lain, kita bebas makan apa yang kita nak tapi berpada-pada la. Masa amik produk lain sebelum ni, banyak makanan yang kena pantang....memang kena tahan nafsu jugak la.

Ok...camna saya amik esp ni??? Sebelum dapat resepi yang enak lagi berkhasiat ni, macam-macam blog saya baca. Pelbagai cara yang boleh anda sesuaikan dengan keinginan tekak sendiri. Ada kawan@customer yang saya jumpa kata tak boleh minum esp. "Dah try,tapi xleh masuk". Diorg yang beralasan begini belum jumpa lagi resepi yang sesuai untuk diri mereka. Dalam hidup ni, kena ikhtiar dan kreatif untuk keselesaan diri sendiri. Sapa lagi yang nak buat untuk diri kita kan.???

Resepi yang saya amalkan...sangat mudah, jimat dan murah...
- 1 sb esp
- 1 sb milo
-250ml air (suhu bilik je...sbb nak elakkan ais)
Masukkan semua bahan ni dalam shaker, pastu goncang la...


Rasanya ok je...xpekat sangat. Masa awal2 tu, milo 2 sb dan tambah ais, baru lalu minum. Ni dah biasa minum, ikut resepi kat atas tu je la. Dan sesuai juga untuk orang dalam pantang (takde ais). Bila nak minum ni...??sebelum makan la...kalau tengok kat botol esp tu, esp ni hanya sebagai makanan supplimen. So, makanan utama kita mesti ambil juga. Tidak perlu bergantung kepada esp semata-mata.

Supplimen-supplimen lain yang saya ambil ialah Vivix, Vitamin C dan B Complex...tu pun kadang-kadang skip sebab terlupa...hanya esp dan Vivix je yang konsisten.

Kalau betul2 bercadang nak kurus, boleh try set ni terus...


Harga retail produk :
 ESP : RM150 (WM)/ RM155 (EM) -850g
Vivix : RM475 (WM)/ RM499 (EM) -150ml
Sustained Release Vita-C Plus : RM92.50 (WM)/ RM97.50 (EM) - 180 tablets
B-Complex : RM53.75 (WM)/ RM155 (EM) - 120 tablets

* Harga tidak termasuk postage RM10 (WM)/ RM20(EM)

Hubungi saya melalui :
Whatssapp: 013-4818937 (Ct) /
Pm di FB Siti Zaleha Hamzah /
Page: House of Beauty & Suppliments

Selamat mencuba...♡♡♡




2 comments:

  1. yup, konsistensi itu penting, plus pemakanan sihat dan seimbang dan water ibtake yv mencukupi.. semoga terus sukses!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih k.aisha atas info ni...tq

    ReplyDelete

Indahnya alam ini...